KONTAKT:  treningoveplanynamieru@gmail.com


Úvod » Silové tréningy

sila, maximálna sila, silový tréning


Zameranie tréningového plánu

Silová príprava zabezpečí vybudovanie maximálnej sily vybraných svalových, s doplnením precvičenia ostatných svalových skupín.

Cieľ tréningového plánu: Rozvoj maximálnej sily - maximálnych silových schopností vybraných svalov.

Miesto realizácie: posilňovňa, 

Prostriedky a pomôcky:  kompletné štandardné vybavenie posilňovne - olympijské tyče, závažia, posilňovacie stroje a zariadenia, lavičky, bosu, žinenky, podložky, kettlebells, vlastná hmotnosť,

Metódy: ťažkoatletická metóda na rozvoj maximálnej sily - zaťaženie 85-95% max sily v kombinácii s metódou opakovaných úsilí, pričom sa hodnota zaťaženia nemení ale využívame princíp napomáhania pri posledných sériách, striedanie koncentrickej excentrickej a excentricko - koncentrickej metódy, vzostupnej pyramídy, princípy individualizácie, regenerácie, superkompenzácie

Pre koho: muž/žena, športovec, 

Zdravotné špecifiká: zdravý

Typy regeneračných prostriedkov: strečing, sauna, bazén, masáž, ľahké aeróbne a kompenzačné cvičenia

 

Cieľ tréningového cyklu

Cieľom tréningového cyklu je rozvoj maximálnej sily v potrebnej miere pre ďalší rozvoj vybraných pohybových schopností pre dosiahnutie maximálneho športového výkonu.

Metodika rozvoja maximálnej sily

Návrh tréningového plánu vychádza z požiadaviek metodiky rozvoja maximálnej sily - použitie maximálnej možnej záťaže alebo 85 - 95 % zo silového maxima s malým počtom sérií a opakovaní (3-5 sérií po 3-6 opakovaní).

Metóda

Ťažkoatletická metóda, koncentrická metóda vykonávania cvikov, bilaterálna/ unilaterárna, možnosť použiť princíp vzostupnej pyramídy a dopomoci.

Posledná séria 3 opakovania s max váhou 95% z maxima s dopomocou a kontrolou pohybu.

Vytvorené systémom www.webareal.sk

ZGI2MG